Menu
Connexion Yabiladies Ramadan Radio Forum News
La première opération chirurgicale trans-gendre a été faite au.... Maroc
H
2 décembre 2009 17:51
Incroyable mais vrai...!!!!


'It always makes me laugh when people say I was born a man," says April Ashley, who in 1960 became the first Briton to undergo sex-change surgery. "I was born a baby, not a man. From the year dot, I knew I was female, so as soon as I could kneel down to say my prayers, it would be 'God bless Mummy, God bless Daddy, and please let me wake up and be a girl.' "

Next year, Ashley celebrates the 50th anniversary of her operation. Though today the NHS carries out about 150 ae_SNbSyear, then it was a revolutionary procedure, available only at a clinic in Morocco. As soon as she was fit enough, Ashley – born George Jamieson in Liverpool in 1935 – returned to London and became one of the leading models of the Sixties. Even exposure as a transsexual in the News of World in 1961 couldn't derail her. If anything, it added to her lustre.

[www.telegraph.co.uk]
D
2 décembre 2009 19:20
My, my...how times have changed!
n
2 décembre 2009 21:34
exprime toi en français si tu veux que les gents te répondent,moi je passe mon chemin et tout de suite.salut.
B
3 décembre 2009 10:57
J'ai vu des transsexuelles se balader dans les rues de Casa, avec leurs petits caniches. C'était dans les années 60.

Un des pionniers en traitement des personnes transsexuelles, le docteur Georges Burou (1917–1987), avait sa clinique à Casablanca dans les années 50-60.
H
3 décembre 2009 17:12
Ca doit etre lui alors qui a fait ca...

Pour une fois qu'on est pionnier en quelque chose!!! Mais quand même, il ne faut pas le crier sur les toits...
t
4 décembre 2009 22:10
c'est très complexe comme comprtement je pense que physiquement on est homme ou femme mais que dans sa tete on est la personne de l'autre sex le problème , les interventions sont très lourdes et réalisées en plusieurs étapes il faut le vouloir
 
Emission spécial MRE
2m Radio + Yabiladi.com
Facebook