Menu
Connexion Yabiladies Ramadan Radio Forum News
Help on luggage weight limitation
l
26 May 2006 07:13
Hi, does somebody know what is the maximum weight allowed per bag on the souche ?

in these specific airlines : delta, royal air maroc, air france


Departure is from US

thanks
"Hé ! bonjour, Monsieur du Corbeau. Que vous êtes joli ! que vous me semblez beau ! Sans mentir, si votre ramage Se rapporte à votre plumage, Vous êtes le Phénix des hôtes de ces bois."
s
26 May 2006 12:12
I know that on air france, they let you have 45kgs
Plus 10 kgs with u on the plane
i
26 May 2006 12:39
are-you sur sousia?, i think about 25 kg on the souche
s
26 May 2006 12:53
ibn hazm,

i was in san francisco, thats what air france allowed me to have...me too i thought it was too much but she said thats that for long distance flight. It was from san fran to paris.
Maybe from another cities in the states thats differentmoody smiley
i
26 May 2006 13:09
Forgive-me, i did'nt notice that you talking about air france.
25kg on the souche is properly for our national ailines: air maroc
s
26 May 2006 13:30
oh ok, I dont know about royal air maroc, never traveled with them.
E
26 May 2006 17:35
I think its 70pouds per person but I'm not sure as I dont remember exactly smiling smiley
l
26 May 2006 19:11
70 pounds / person or per bag ?
"Hé ! bonjour, Monsieur du Corbeau. Que vous êtes joli ! que vous me semblez beau ! Sans mentir, si votre ramage Se rapporte à votre plumage, Vous êtes le Phénix des hôtes de ces bois."
E
26 May 2006 19:41
Quote
l9bi7
70 pounds / person or per bag ?

I said per person(2 bags) but as I said I'm not sure as I dont remember exactly.
l
26 May 2006 20:20
I just called them sad smiley bad news for me :


23 kg / bag (2 bags / person)

max is 31 Kg, but a penalty of 25$ each if btw 23 and 31


My actual bags weight more than that sad smiley
"Hé ! bonjour, Monsieur du Corbeau. Que vous êtes joli ! que vous me semblez beau ! Sans mentir, si votre ramage Se rapporte à votre plumage, Vous êtes le Phénix des hôtes de ces bois."
Y
29 May 2006 02:27
INTERNATIONAL Flights: IT's 23 KGs for eac bag. you're allowed 2 bags and 1 carry on! They are not too wild about the latter, but 23 each bag, yes!
Free Golf bag, and if you're a Gold or platinum F.F, you'll get plenty of bonuses!
Make sure you ask them about other ways to lower the cost or even get it free of charge...

Safe trip!
l
29 May 2006 08:41
thnx yani, how can i ask for such freebies and like what ?



also i have a frequent flyer number but i did not ask to be applied when i bought the ticket

can i still apply for it when checking in ?
"Hé ! bonjour, Monsieur du Corbeau. Que vous êtes joli ! que vous me semblez beau ! Sans mentir, si votre ramage Se rapporte à votre plumage, Vous êtes le Phénix des hôtes de ces bois."
m
29 May 2006 14:21
M
29 May 2006 14:54
23 KG was my limite
__________________________________________________________________ La vie et non la naissance annoblit l'homme :-) __________________________________________________________________
Y
29 May 2006 16:18
When you check in make sure to give them your FF# and it should betaken care care of on thespot.
As to the freebies! They are not really free, you paid for them! But the site for each Airline Company have those in details, you just haveto read for few minutes...or call their 1.800 # and ask about student rates...
e.g: with RAM a Golf Bag is free of chargesmiling smiley!!!
Safe trip
h
31 May 2006 22:48
hi,
2 X 32 KG par baggage sue AA ( c'est sûr) j'a fait recemment Paris/NY
by
l
1 June 2006 00:36
confirmed : have to pay 50 dollars per no more than 70 lb and above 50

less than 50 is free

more than 70 lb 120 euros
"Hé ! bonjour, Monsieur du Corbeau. Que vous êtes joli ! que vous me semblez beau ! Sans mentir, si votre ramage Se rapporte à votre plumage, Vous êtes le Phénix des hôtes de ces bois."
C
1 June 2006 16:10
Quote
hibaa
hi,
2 X 32 KG par baggage sue AA ( c'est sûr) j'a fait recemment Paris/NY
by


Salam smiling smiley,

Pas si recent que sa, les reglemetations ont changees en septembre 2005, toutes les companies sont passees de 32 kg a 23..

L9bi7, you`ll have to sacrifice something, you can still buy some presents when you will be there...
l
1 June 2006 19:36
salam chireen


what i have in my luggage is just for my little baby
for the other family i will just buy stuff from there.. Iknow it is ridicilus to go back home with all packed up, but nothing will go against the spread of familial love
"Hé ! bonjour, Monsieur du Corbeau. Que vous êtes joli ! que vous me semblez beau ! Sans mentir, si votre ramage Se rapporte à votre plumage, Vous êtes le Phénix des hôtes de ces bois."
h
1 June 2006 22:34
Bonsoir Chireen
je suis revenue de NY le 13 mai 2006 c'est recent ou pas???
Cordialement
C
2 June 2006 00:05
Salam hibaa smiling smiley

>>>je suis revenue de NY le 13 mai 2006 c'est recent ou pas??? Cordialement


Hyper recent mais jen doute, je suis moi meme parti en juillet 2005 avec 32 kilos, puis en janvier 2006 avec 23 kilos, jai rouspetee en disant que la fois davant javais bien 32 kilos, on ma dit oui mais cetait avant septembre 2005 et cest bien confirme sur leur site donc a moins que tu sois privilegiee je ne vois pas winking smiley

[www.aa.com]

l9bi7 smiling smiley

>>but nothing will go against the spread of familial love


Sure ! but...easy winking smiley
l
2 June 2006 03:53
hibaa , tu as voyage sous un numero de fidelisation ?
"Hé ! bonjour, Monsieur du Corbeau. Que vous êtes joli ! que vous me semblez beau ! Sans mentir, si votre ramage Se rapporte à votre plumage, Vous êtes le Phénix des hôtes de ces bois."
l
2 June 2006 04:40
Is a guitare considered a personal item ? or should it be put on cargo ?

I have already a personal bag (carry on) but i am thinking whether or not, air france will allow me to carry it w/ me
as a personal item


Yani , your help please grinning smiley
"Hé ! bonjour, Monsieur du Corbeau. Que vous êtes joli ! que vous me semblez beau ! Sans mentir, si votre ramage Se rapporte à votre plumage, Vous êtes le Phénix des hôtes de ces bois."
 
Emission spécial MRE
2m Radio + Yabiladi.com
Join Yabiladi on Facebook