Menu
Connexion Yabiladies Ramadan Radio Forum News
Conseils après un repas...
b
24 juillet 2007 12:25
don'ts after a meal
ÓÈÚÉ ÃÔíÇÁ íÌÈ Ãä áÇÊãÇÑÓåÇ ÈÚÏ ÇáÃßá
áÇ ÊÔÑÈ ÇáÔÇí - áÃä ÃæÑÇÞ ÇáÔÇí ÊÍÊæí Úáì äÓÈÉ ÚÇáíÉ ãä ÇáÍãÖ. æåÐå ÇáãÇÏÉ ÓÊÃËÑ Úáì ÇáÈÑæÊíä ÇáãÊæÇÌÏ Ýí ÇáÃØÚãÉ ÇáÊí äÓÊåáßåÇ æÊÌÚáåÇ ÌÇÝÉ æÚÓíÑÉ ÇáåÖã.

· Don't drink tea - Because tea leaves contain a high content of acid. This substance will cause the Protein content in the food we consume to be hardened thus difficult to digest.

áÇ ÊÃßá ÇáÝæÇßå ÈÚÏ ÇáÃßá ãÈÇÔÑÉ - Åä Ãßá ÇáÝæÇßå ãÈÇÔÑÉ ÈÚÏ ÇáÃßá íÊÓÈÈ Ýí ÅäÊÜÝÇÎ ÇáÈØä ÈÇáåæÇÁ. áÐì íÌÈ ÇáÍÐÑ ÃÎÐ ÇáÍíØÉ Ýí ÚÏã ÊäÇæá ÇáÝæÇßå ÞÈá ãÖí ÓÇÚÉ Åáì ÓÇÚÊíä ãä ÇáÃßá Ãæ ÞÈá ÓÇÚÉ ãä ÇáæÌÈÉ ÇáÛÐÇÆíÉ.

· Don't eat fruits immediately - Immediately eating fruits after meals will cause stomach to be bloated with air. Therefore take fruit 1-2 hr after meal or 1hr before meal.

áÇ ÊÑÎí ÍÒÇã ÇáÓÑæÇá - áÇÊÑÎí ÍÒÇã (ãÔÏ) ÇáÓÑæÇá ÈÚÏ ÇáÃßá áÃä Ðáß íÊÓÈÈ Ýí ÅáÊæÇÁ ÇáÃãÚÇÁ æÊÓßíÑåÇ.

· Don't loosen your belt - Loosening the belt after a meal will easily cause the intestine to be twisted & blocked.

áÇ ÊÓÈÍ ÈÚÏ ÇáÃßá – Åä ÇáÓÈÇÍÉ ÈÚÏ ÇáÃßá íÓÈÈ ÃÑÊÝÇÚ ÊÏÝÞ ÇáÏã ááíÏíä, ÇáÃÑÌá æÈÇáÊÇáí íÄÏí ÊÏÝÞ ÇáÏã Ýí ãäÇØÞ ßËíÑÉ ãä ÇáÌÓã æÈÇáÇÎÕ Íæá ãäØÞÉ ÇáÈØä æÚáíå ÓíÖÚÝ Ðáß ÇáÌåÇÒ ÇáåÖãí.

· Don't bathe - Bathing will cause the increase of blood flow to the hands, legs & body thus the amount of blood around the stomach will therefore decrease. This will weaken the digestive system in our stomach.

áÇ ÊãÔí – ÇáßËíÑ ãä ÇáäÇÓ íÚÊÞÏæä ÈÌÏæì ÇáãÔí ÈÚÏ ÇáÃßá ãÇÆÉ ÎØæÉ ÓÊÌÚáß ÊÚãÑ ÊÓÚÉ æÊÓÚíä ÚÇã. Ýí ÇáÍÞíÞÉ Ãä åÐÇ ÛíÑ ÕÍíÍ. áÃä ÇáãÔí ÓíÚØá ÇáÌåÇÒ ÇáåÖãí ãä ÅÓÊÎáÇÕ ÇáÛÐÇÁ ãä ÇáÃØÚãÉ ÇáÊí ÃßáäÇåÇ Ýí ÇáÊæ.

· Don't walk about - People always say that after a meal walk a hundred steps and you will live till 99. In actual fact this is not true. Walking will cause the digestive system to be unable to absorb the nutrition from the food we intake.

áÇ Êäã Ýí ÇáÍÇá – Åä Çáäæã ÈÚÏ ÇáÃßá ãÈÇÔÑÉ íÊÓÈÈ (íÚØá) ÅßãÇá ÚãáíÉ åÖã ÇáØÚÇã ÈÔßá ÌíÏ. ÈÇáäÊíÌÉ ÓíÞíÏäÇ Ðáß Åáì ÚÏæì ãÚæíÉ Ãæ ÅáÊåÇÈ ãÚæí.

· Don't sleep immediately - The food we intake will not be able to digest properly. Thus will lead to gastric & infection in our intestine.

áÇ ÊÏÎä – ÊÌÑÈÉ ãä ÎÈíÑ ÊÏÎíä(ãÏÎä) ÓÇÈÞ, ÊÏÎíä ÓÌÇÑÉ æÇÍÏÉ ÈÚÏ ÇáÃßá ÊÚÇÏá ÊÏÎíä ÚÔÑ ÓÌÇÆÑ Ýí ÇáÃæÞÇÊ ÇáÃÎÑì ( áÐáß äÓÈÉ ÇáÅÕÇÈÉ ÈÇáÓÑØÇä ÃßËÑ Ýí ÍÇáÉ ÇáÊÏÎíä ÈÚÏ ÇáÃßá ãÈÇÔÑÉ).

* Don't smoke- Experiment from experts proves that smoking a cigarette after meal is comparable to smoking 10 cigarettes (chances of cancer is higher).
ce qu'il y a d'unique dans chaque etre humain.chaque granule homeopathique le respect.
h
24 juillet 2007 12:29
Qu'est ce qu'il faut faire alors aprés un repas, si tout ceci est déconseillé??


Re manger??grinning smiley
b
24 juillet 2007 12:32
Citation
hamid. a écrit:
Qu'est ce qu'il faut faire alors aprés un repas, si tout ceci est déconseillé??


Re manger??grinning smiley

il ne faut plus manger du tout winking smiley
ce qu'il y a d'unique dans chaque etre humain.chaque granule homeopathique le respect.
24 juillet 2007 12:45
salam

c'était une recommandation d'Haagen dazs corporation winking smiley lol

biensur vous pouvez manger des glaces haagen dazs lol grinning smiley


je taquine lol

Merci pour les conseils!
La vie est dure mais ..."Alhamdoulillah 3ala kouli hal":)[color=#330066]Un humain, un homme, un frére[/color] :)
P
24 juillet 2007 13:09
Trop malin ces publicitaires
Qu'est ce qu'ils n'iraient pas inventer ............eye rolling smiley
Z
24 juillet 2007 13:13
áÇ ááÅÑåÇÈ
b
24 juillet 2007 13:19
Citation
shams78 a écrit:
salam

c'était une recommandation d'Haagen dazs corporation winking smiley lol

biensur vous pouvez manger des glaces haagen dazs lol grinning smiley


je taquine lol

Merci pour les conseils!

bonjour toi.alors j attends tjr ton passage!!!
ce qu'il y a d'unique dans chaque etre humain.chaque granule homeopathique le respect.
c
24 juillet 2007 13:29
cé koi ca je comprend rien moi la angry smiley
o
24 juillet 2007 13:38
j'arrive pas à lire

j'ai une suite de hiéroglyphes sad smiley
Abu-Yazid Bistami Quelqu'un lui demanda : - Quel est le plus gand nom de Dieu ? - Dis : "La ilaha illa allah" (Il n’y a de Dieu - de réalité - que Dieu) et va jusqu'au bout de cette affirmation. - Et alors ? - Tu le sauras en L'invoquant.
 
Emission spécial MRE
2m Radio + Yabiladi.com
Facebook